ZPOZDNÉ
Milí čtenáři,
v říjnu roku 2025 naše knihovna změnila poskytovatele knihovního systému Koha, který přináší drobné změny nejenom pro nás, ale i v obsluze vašeho čtenářského konta a v účtování tzv. zpozdného - tj. poplatku za pozdní vrácení dokumentu.
Možná se ptáte, proč vlastně zpozdné vybíráme?
Důvod je prostý. Zpozdné slouží nejen jako podpora naší knihovny :-), ale především jako hnací a motivační potor pro to, aby knížky nezůstávaly i po přečtení ležet na nočním stolku a zejména novinky se rychle dostaly do rukou dalších čtenářů.
A jak je systém Koha, který již spolehlivě funguje ve stovkách českých knihoven, nově nastaven?
- !!!POZOR!!! Nově nelze dokumenty prodlužovat dříve než 14 dní před koncem vypršení výpůjční doby!
- Týden před koncem vypršení výpůjční doby vám přijde na e-mail tzv. "laskavé upozornění". Co to znamená? Že jsme rádi, že čtete, v klidu pokračuje nebo si můžete již nyní prodloužit z pohodlí Vašeho domova :-)
- Další e-mail přijde tři dny před koncem výpůjční doby – tam již upozorňujeme na potřebu knihu dočíst a vrátit, nebo výpůjčku prodloužit odpovědí na e-mail, telefonicky na tel. čísle: 382 521 231 či osobně v knihovně. Knihy si můžete samozřejmě prodloužit i sami ve vašem čtenářském kontu. Pokud neznáte vaše přihlašovací údaje, neváhejte nás kontaktovat.
- Třetí e-mail přijde v samotný den, kdy vaše výpůjčka končí.
- Další dva e-maily přijdou vždy po dalším měsíci, kdy čtenář knihu nevrátí a už samozřejmě nabíhají poplatky za nevrácení dokumentu tzv. zpozdné.
A jak je to s cenou za zpozdné?
Za každý kalendářní den (včetně víkendů a státních svátků), vybíráme 1,- Kč za den a za každý vypůjčený dokument (kniha, časopis, CD, hra či audiokniha).
Děkujeme za pochopení, podporu knihovny a na shledání se těší,
Vaše milevské knihovnice